Victoria Milan interview: Man skal være dygtig nok!

Fejlmeddelelse

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated i require_once() (linje 3193 af /homepages/39/d540648418/htdocs/webserver/singleboersen-experten.DK/includes/bootstrap.inc).

Dating-Eksperter interviewer Victoria Milan "CEO of Love"

Victoria Milan var det første skandinaviske datingsite inden for "utroskab dating". I forbindelse med vores eksklusive interviewserie ”CEO of Love” har vi snakket med Sigurd Vedal, grundlægger og CEO for Victoria Milan. Vedal fortæller bl.a., hvorfor han skiftede medieverdenen ud med datinguniverset. 

DATING-EKSPERTER: Mange tak for at tage dig tid til os! Allerførst vil vi gerne have dit bud på, hvorfor singler bør benytte lige netop Victoria Milan for at få den bedste datingoplevelse? Hvad skal der som datingsite til – ifølge dig - for at vokse i et konkurrencepræget marked (fx m.h.t. marketing budget, valg af kanaler etc.)?

Sigurd Vedal: Victoria Milan er bygget specifikt til gifte eller mennesker i parforhold, som har lyst til at finde en affære, men singler er også velkomne. Vi tror på, at vi giver den bedst mulige datingoplevelse til mennesker i forhold takket være vores omhyggelighed, når det kommer til diskretion og funktioner, som hindrer vores medlemmer i at blive genkendt.

Datingmarkedet er meget konkurrencepræget og kræver en omfattende og omhyggelig tilgang, der hele tiden overvåges og hurtigt kan ændres. Jeg mener ikke spørgsmålet er, hvilke kanaler man skal vælge, men hvor godt man udnytter de kanaler, der er tilgængelige og potentielt gode for din forretning. Det er derfor, vi anvender kanaler som radio og selv reklamer i de trykte medier. Det er muligvis ikke det mest naturlige valg for en digital virksomhed, men hvis de anvendes rigtigt, så tilføjer det helt sikkert en værdi til vores virksomhed.

DATING-EKSPERTER: Online og mobil dating giver folk masser af muligheder. Men har dating-industrien efter din mening ændret folks grundlæggende syn på parforhold de sidste 10-15 år? Tror du, folk skifter partner hurtigere nu end før, online/mobil dating begyndte?

Sigurd Vedal: Online- og mobildating har ikke kun ændret måden, folk opfatter forhold på, men hvordan folk lever og tilbringer hele deres liv. Blot for at give dig et eksempel: Victoria Milan har fundet vej ind i en undervisningsbog til det danske gymnasium. Vi optræder i et kapitel, hvor eleverne skal sammenligne forhold og kærlighed mellem tidligere tider og nu. Onlinedating, og især dating for folk i forhold, har givet folk mulighed for at berige deres følelses- og sexliv på en måde, som ingen kunne forestille sig for blot femten år siden.

Det er så meget lettere og hurtigere at finde den rigtige partner, lige meget hvem du leder efter. Selv hvis du er gift eller i et parforhold, kan du finde en partner, som vil fylde dig med passion og følelser, som du måske har mistet i dit længerevarende forhold. Dybest set kræver det blot et par klik, og tusinde af ligesindede kandidater dukker frem lige under dine fingerspidser, lige meget hvem du er. Jeg synes, det koncept er helt fantastisk, og det er derfor, jeg valgte at forlade et lukrativt job som leder i mediebranchen for at starte Victoria Milan.

DATING-EKSPERTER: Hvordan ser du udviklingen på casual dating/sexdating markedet indtil nu? Er der sket ændringer i fordelingen af mænd og kvinder, seksuelle præferencer, antallet af seksuelt eksplicitte profilbilleder etc? Er gratis mobilapps som Tinder ifølge dig en alvorlig konkurrent?

Sigurd Vedal: En stærk tendens, som vi i øjeblikket ser, er i forbindelse med den igangværende kvindefrigørelse. Vi ser, at flere og flere kvinder tager, hvad de vil have og har brug for. De er mere kræsne og er ikke bange for at træffe frække valg eller for at sige nej. Det har også ført til en ændring i mænds opførsel. Mænd har indset, at de ikke længere kan imponere kvinder med hvad som helst. Takket være dette er der mere værdi for alle parter, og det synes jeg er en god ting.

Gratis mobile apps er ikke vores direkte konkurrenter, da Victoria Milan henvender sig til en specifik målgruppe, som kræver en specifik tilgang. Men de har selvfølgelig en indflydelse på vores virksomhed, og jeg holder øje med alt, som kan ændre den, for at analysere det og handle i overensstemmelse hermed.

DATING-EKSPERTER: Indsamler og analyserer I brugerinformationer eller brugeradfærd for at kunne tilbyde bedre og mere effektiv matchning? Har I evt. nogle eksempler?

Sigurd Vedal: Vi kigger hele tiden på, hvordan vores medlemmer anvender Victoria Milan, og produktionsteamet tester og implementerer forskellige ændringer til tjenesten. Dette er alt fra enkle ting som at fjerne friktion og uønskede trin, mens sitet anvendes, til mere komplicerede ting som tilpasning af matchingmekanismen eller ProfileBooster for at vise bedre potentielle match til et givent medlem. På samme måde som med udnyttelsen af marketingskanaler er dette en proces, som er konstant og diskret, hvor kun de testede løsninger implementeres.

DATING-EKSPERTER: Hvad tror du, bliver det næste store inden for matchmaking samt indsamling og brug af data? Hvad vil datingtjenester kunne gøre om 3-5 år, som de ikke kan i dag?

Sigurd Vedal: Jeg er sikker på, at der venter mange vigtige innovationer i fremtiden, men som med alle innovationer er det ikke let at forudsige, hvad der bliver den næste store ting. Men hvis du spørger mig, hvad jeg tror, så tror jeg, at vi om tre til fem år er i stand til at matche folk på en nøjagtigere måde – i et sådan omfang, at de ikke en gang behøver at søge for at finde en perfekt match. I sidste ende er det vores eneste mission – at matche folk så nøjagtigt og hurtigt om muligt.

Eksisterende mekanismer er ikke diskrete og sofistikerede nok til at gøre det, fordi den menneskelige natur og personlige tilgang til følelser er et af de mest komplicerede og subjektive netværk af beslutninger og faktorer, der findes. Derfor er det en hel masse data og unikke beslutningsstrømme, der skal analyseres for at muliggøre det. Den, der kommer først med dette, kommer til at dominere datingindustrien. Men kan det lade sig gøre? Vi prøver.

DATING-EKSPERTER: I de sidste par år har vi set et stigende antal gratis dating apps, især Tinder. Ser du disse gratis-apps som direkte ødelæggende for markedsværdien? Eller er de blot med til at omdefinere den normale markedspris?

Sigurd Vedal: Jeg tror, vi skal være forsigtige med at sige, at noget ødelægger markedet. Kodak gik konkurs i 2012, fordi firmaet nægtede at indse det faktum, at fotomarkedet ændrede sig, men det blev ikke ødelagt. Hvis virksomhedsledelsen havde tilpasset sig ændringerne i stedet for at kæmpe for en tabt position, kunne de have gennemgået en overgang og stadig være i en ledende position. Det samme gælder for datingindustrien – eller faktisk alle industrier. Tinder og andre gratis apps skal stadig tjene penge for at ændre sektoren. Lige nu er det en stor hype omkring det, men det er ikke bakket op af penge. En virksomhed kan ikke udelukkende overleve af investorernes penge.

DATING-EKSPERTER: Forestiller du dig, at ”wearables” i samme grad som smartphones kommer til at ændre den måde, folk dyrker online dating på?

Sigurd Vedal: Jeg tror ikke, selv ophavsmændene til “wearables”  endnu ved, om de kommer til at ændre noget. Indtil videre har vi kun nogle smartwatches, som grundlæggende kopierer små smartphone-funktioner, Google Glass, som afstedkommer klager vedrørende fortrolighed over hele verden, og dusinvis af andre gadgets, som gør det muligt for folk at gøre både det ene og andet. Så lige nu, tror jeg ikke, at “wearables” kommer til at ændre noget for dating i den nære fremtid – med mindre en eller anden opfinder en enestående funktion eller enhed, som er en ægte og brugbar innovation.

DATING-EKSPERTER: Vil Apple-uret (og lignende koncepter fra andre udbydere) ændre datingmarkedet radikalt i dine øjne? Bliver dating en fuldtidsbeskæftigelse med et iWatch, når man altid er tilgængelig? Planlægger I en mobil version af Victoria Milan til Apple-ure?

Sigurd Vedal: I det lange løb kan “wearables” ændre meget i teknologiindustrien og folks liv. Og hvis de virkelig ændrer vores liv, så er jeg sikker på, at de også vil ændre datingindustrien – og i så tilfælde er en app for Apple Watch selvfølgelig vejen frem. “Wearables”-trenden bakkes op af en masse penge fra investorer og almindelige mennesker. Hvis man ser på Kickstarter nu, vil du se, at de fleste ”wearables”  næsten altid bliver finansieret. Det er en fascinerende proces at følge og være en del af – jeg glæder mig meget til at se, hvordan det udvikler sig.

DATING-EKSPERTER: Hvad er de vigtigste succesfaktorer for, om jeres datingtjeneste stadig er med helt fremme i  det næste årti?

Sigurd Vedal: De vigtigste faktorer for os, for at kunne forblive helt fremme i denne industri, er at være en god leder og træffe de bedste beslutninger, baseret på de rigtige data på det rigtige tidspunkt. Du er nødt til at holde øje med markedet og reagere i overensstemmelse hermed, samtidig med at du tænker over egne innovationer og måder at tiltrække markedet på. Du kan aldrig tilskrive succes til blot en eller få ting. For at køre et site som Victoria Milan er man nødt til at acceptere, at man lever i et miljø, der hele tiden ændrer sig og være dygtig nok til at ændre sig med det. Jeg tror på, at det er, hvad affiliates (partnere) er så gode til: altid at være foran hele internetindustrien for at tiltrække de rigtige mennesker. Det er det, vi prøver på i Victoria Milan og vores voksende tal viser, at vi er på rette vej.

DATING-EKSPERTER: Mange tak for at dele dine visioner og meninger så udførligt!

Billedkilde: Twitter

>> Læs vores anmeldelse af Victoria Milan!